קיימות הרבה מאוד שיטות פרסום באינטרנט ואחת מהן באמצעות שטחי פרסום באתרים, בשפה המקצועית הם נקראים הבאנרים. בשיטה זו בדרך כלל עובדים במודל CPM, מדובר על קניית צפיות(חשיפות) בפרסומת. למעשה אנחנו רוכשים סוג של מלאי חשיפה מראש ורק לאחר מימוש כל ההצגה באתר אנו נפסיק לראות את ההופעה של הבאנרים. לרוב מדובר על מאות אלפים או מיליוני חשיפות שמוצגים בטווח הזמן שאנו מגדירים לקמפיין.
רוטציה- בעבר היה נהוג להשתמש בשיטת הרוטציה והמשמעות: ישנם כמה מפרסמים אשר רכשו שטח פרסום באותו המקום והם מתחלפים כל אחד בתורו.
מיקום באתר- דמיינו לעצמכם שהאתר מתחלק לאזור עליון ותחתון, ימין ושמאל וכל מקום בו נרצה לפרסם המחיר יהיה שונה כמו כן גודל הבאנר יכול להשפיע על העלות.
זמן- התשלום באתר נקבע אך ורק על פי זמן מסוים ולאחר תאריך סיום הפרסום המודעה השיווקית יורדת מהאוויר.
כל השיטות הללו עדיין קיימות אך לרוב באתרים קטנים ומעט מאוד בפורטלים הגדולים אשר עובדים עם מערכות הגשה מתקדמות באמצעותן ניתן לפרוס את המדיה בצורה מקצועית על פי המודל שהזכרתי מקודם שעובד בשיטת החשיפות. דוגמה למערכת הגשה היא מערכת הדאבל קליק של חברת גוגל אותה נזכיר בהמשך.
חשוב לדעת
כאשר מדברים על פרסום במדיה אסור להתבלבל עם רשת המדיה של גוגל שזהו כלי פרסומי אחד מתוך המגוון העצום.
אם מפרסם רוצה לקנות שטחי פרסום באתר הוא יכול לפנות ישירות למחלקת המכירות של החברה או לרכוש חשיפה באמצעות משרדי פרסום אשר עובדים עם גופי המדיה הגדולים ולרוב מקבלים מחירים הרבה יותר טובים וזאת בגלל שהם רוכשים פרסום באופן קבוע ובתקציבים גדולים. מצד השני של המפה לא כל משרד יהיה מוכן לעשות קמפיין בכל תקציב ולפעמים ללקוח לא תהיה ברירה אלא לפנות ישירות לאתר או באמצעות בורסות פרסום שונות בשיטת ) RTBפרסום בזמן אמת).
*ישנן חברות רבות שהמודל העסקי שלהן הוא לקנות מדיה בזול ולמכור יקר יותר ללקוח המתאים.
באמצעות מערכת הדאבל קליק של חברת גוגל ניתן להגיע לקהל מאוד ממוקד, לבצע פריסה מדויקת של החשיפות באתר ולנהל את הקמפיין בדרך המקצועית ביותר.
בקורס שיווק באינטרנט אנחנו נבחן את שיטות הפרסום השונות הקיימות במדיה עם דגש למערכת הדאבל קליק.
עולם המדיה כולל בתוכו הרבה תהליכים של בדיקת מגמות, השוואת מתחרים ועוד. מערכת גוגל אנליטיקס מאפשרת לבעלי האתרים להבין טוב יותר את הגולשים שלהם. היכנסו לקרוא על היתרונות של המערכת והקשר לקידום אתרים.
לקריאה נוספת על נושאים בשיווק באינטרנט:
לימודי שיווק באינטרנט – הסילבוס המלא