כאשר גולשים נכנסים לגוגל וכותבים שאילתה מסוימת, למשל בית ספר למחשבים הם מקבלים רשימה של אתרים שמופיעה לפי סדר מסוים בעמוד הראשון של גוגל, ולאחר מכן בעמוד השני וכן הלאה. עבור אותם גולשים, רשימה זו נוצרת בצורה רנדומאלית או ייתכן שחלק מהם סבורים שרשימה זו היא על הפופולאריות שלה מבחינת חשיפה. מי שיודע מה זה גוגל אדוורדס על כל חלקיו, מבין שזה לא כך והרשימה הזאת איננה מקרית.
גוגל אדוורדס הוא כלי שגוגל יצרה בשנת 2000 על מנת לאפשר למפרסמים ליצור מודעות בגוגל. לכלי זה יש שני חלקים. החלק העיקרי הוא חלק הפרסום, החלק השני, מתאים לקידום אורגני והוא החלק שבוחן אילו ביטויים מחפשים הכי הרבה. שני החלקים הנל יוצרים את הרשימה שכל גולש שנכנס לגוגל רואה כאשר הוא מקליד ביטוי מסוים.
לפני שניכנס לעומק ונסביר מה זה בדיוק גוגל אדוורדס וכיצד משתמשים בו, יש לומר, שכל בעל אתר ולמעשה כל מי שרוצה לפרסם דרך גוגל (גם אם זה רק עמוד נחיתה ליצירת קשר), יכול לעשות זאת. כל מה שהוא צריך זה חשבון בגוגל. אותו חשבון שמפעיל את תיבת המייל שלנו וכן את גוגל אנליטיקיס.
באמצעות מערכת גוגל אדוורדס ניתן לבצע פרסום ממונן במנוע החיפוש, אותן הפרסומות שאנחנו רואים כאשר מחפשים ביטוי מסוים בגוגל. המערכת היא כלי פרסום מרכזי והמשמעותי ביותר של חברת גוגל העולמית ומהווה את מקור ההכנסה הגדול ביותר של החברה.
באמצעות מחקר ביטויים מקדים ופילוח נכון של השוק כל בעל אתר יכול להגדיל את כמות הכניסות ותנועת הגולשים באתר.
הרעיון של גוגל אדוורדס הוא פשוט, וכפי שאנחנו רואים הוא מוצלח מאוד ולראייה שגוגל הוא מנוע החיפוש ופלטפורמת הפרסום הגדולה ביותר ברשת. הרעיון עובד בצורה הבאה:
כאשר אנחנו רוצים לפרסם את עצמנו בגוגל, אנחנו צריכים לדעת באילו ביטויים לפרסם אותנו. כלומר, באיזה ביטוי שהגולש יכתוב אנחנו נעלה אצלו בעמוד כאחת המודעות של גוגל (מודעות שמופיעות בתחילת העמוד, בסופו או לצד הרשימה האורגנית). לשם כך עלינו לדעת אילו ביטויים מחפשים הכי הרבה. בביטויים אלו שווה לנו לפרסם את עצמנו.
אך זה לא מספיק. כי מלבדנו, סביר להניח יש עוד עסקים רבים שרוצים לפרסם באותו ביטוי. ולכן גוגל יוצרת מכרז על פיו היא קובעת מה הערך של כל ביטוי. אם ברצוננו להתפרסם בביטוי מסוים, עלינו להחליט שאנחנו מוכנים לשלם סכום מסוים, גבוה יותר ממה שגוגל דורשת, בשביל להופיע באותו ביטוי. אנחנו יכולים בשביל לנצל את החשיפה באופן אופטימאלי, להחליט שאנחנו מעוניינים לפרסם רק בשעות מסוימות, וכן למקד את הפרסום לקהל בשפות מסוימות. גוגל גם מאפשרת לנו לפרסם, בנוסף למנוע החיפוש שלה, גם ברשתות השותפים שלה וכן באתרים שיש בהם גוגל אדסנס, כלומר פרסומות של גוגל (בעל האתר מרוויח מכל קליק שמישהו לוחץ על המודעה).
אחרי שבחרנו את המילים בהן אנחנו מעוניינים לפרסם את המודעה, עלינו ליצור את המודעה. גוגל קבעה כללים מאוד ברורים ונוקשים ליצירת מודעה, היא כוללת כותרת למודעה של עד 25 תווים, טקסט מודעה שכולל עד 70 תווים, ו-35 תווים לכותרת האתר. המודעה תכלול קישור לעמוד ספציפי באתר שלנו. זה יכול להיות עמוד פנימי עליו תדבר המודעה, עמוד הבית או עמוד נחיתה שניצור במיוחד לצורך המודעה.
כאן המקום לציין, גוגל יוצרת ציון איכות למודעה. הציון נקבע על פי פרמטרים שונים, דוגמא האופן בו המודעה כתובה, הרלוונטיות שלה, זמן טעינת העמוד ועוד. ציון האיכות הוא אחד המשפיעים על המחיר שישלם מציג המודעה ועל המיקום שהיא תקבל. ככל שהציון גבוה יותר, כך המחיר שנשלם יהיה נמוך יותר והמיקום יהיה טוב יותר.
הראשון תשלום על פי כמות הקלקות על הפרסומת ( PPC - pay per click) והשני על פי צפיות
(CPM - Cost per mille) לא משנה כמה מקליקים על הפרסומת אנחנו משלמים רק על כמות הצפיות שנמדדות על פי אלף. צורת פרסום זו מתאימה בדרך כלל למי שרוצה לעשות קמפיין מיתוגי בשונה מהשימוש במודל הראשון שבדרך כלל משתמשים בו כאשר עושים קמפיין עם דגש בהתמקדות על מספר הפניות או רכישות באתר של הלקוחות הפוטנציאליים.
שיטת תשלום על פי הקלקה על הפרסומת היא הפופולארית ביותר בקרב המפרסמים, ואין ספק שהרעיון מאחורי מודל זה הוא גאוני. המפרסם משלם על הפרסום רק כאשר הצרכן הפוטנציאלי מתעניין במוצר שלו.
גוגל אדווארדס היא אחד מאפשרויות הפרסום הפופולאריות ביותר שקיימות ברשת האינטרנט שכל מנהל שיווק או מפרסם מתחיל חייב להכיר.
מנוע החיפוש של חברת גוגל הוא הגדול ביותר בעולם. פרסום בגוגל אדוורדס יאפשר לאתר שלך להופיע בתוצאות החיפוש הממומנות שממוקמות בראש עמוד החיפוש או בצידי העמוד עבור ביטויים רלוונטיים אותם מחפש הגולש.
google adwordsתגדיל את כמות הגולשים שנכנסים לאתר וכך גם את המכירות באמצעות תקציב פרסומי שאנחנו קובעים מראש וניתן לשנות אותו בכל עת ואפילו להפסיק את הפרסום בכל רגע נתון.
גוגל מאפשרת למפרסם לקבוע את תנאי הפרסום והחשיפה, את התקציב, שעות ומיקום החשיפה.
לדוגמה: מנעולן שרוצה לפרסם בשעות הלילה בלבד לאנשים שנתקעו בלי מפתח מחוץ לבית ורק באזור מסוים.
הרעיון של מודעות גוגל אדוורדס הוא ברור, למשוך גולשים להקליק על המודעה, ובכך להביא אותם לרכוש מוצר או שירות. נכון, שלצד המודעות יש את הדירוג האורגני של הביטוי, דירוג אשר כפי שציינו קודם לכן נקבע אף הוא במערכת של גוגל אדוורדס על ידי כלי שנקרא KEYBOARD PLANNER, בו ניתן לבחון אילו ביטויים זוכים לחשיפה גדולה יותר ולפיכך נבנה את הקידום האורגני של האתר. אך ההבדל הוא, שכאן מדובר על תהליך ארוך וקשה שדורש הרבה מאוד פרמטרים. בפרסום בגוגל, אפשר להגיע לקהל בצורה, יחסית, הרבה יותר קלה, בהנחה ויוצרים פרסומות חכמות בתקציב נכון.
בקורס נלמד לפרסם באמצעות AdWords בצורה יעילה, ממוקדת ומקצועית למנהלי הקמפיינים. המטרה היא הורדת עלויות הפרסום באופן משמעותי לכל בעל עסק, והחזרת ההשקעה של המפרסם בזמן הקצר ביותר.
רשימה חלקית של הנושאים שנלמד:
בסיום הקורס יעברו התלמידים בחינה ויזכו להסמכה בינלאומית של חברת Google.
באמצעות גוגל אדוורדס ניתן לפרסם בהרבה מאוד אתרים בעלי חשבון בגוגל אדסנס. אומנם קיימים המון אתרים ברשת האינטרנט שבהם המפרסמים קונים מדיה ישירות מול האתר או באמצעות מערכת הגשה חכמה ללא קשר לחברת גוגל העולמית. כנסו לקרוא על התחום המרתק, פרסום במדיה.
לקריאה על נושאים נוספים שנלמדים בקורס שיווק דיגיטלי - קורס קידום אתרים, רשתות חברתיות, פרסום ומכירות באינטרנט:
קורס שיווק דיגיטלי - קורס קידום אתרים, רשתות חברתיות, פרסום ומכירות באינטרנט בהאקריו מוכר על-ידי משרד התמת. ניתן לשלם עבורו עם פקדון חיילים משוחררים.