לפני שאנחנו מתחילים לשווק את המוצרים שלנו באינטרנט כדאי מאוד לעשות מחקר שוק מעמיק, להבין מי הם המתחרים ולפתח יתרון יחסי על מנת לכבוש את ליבו של הצרכן.
טכנולוגיה של היום מאפשרת לנו להיכנס כמעט לכל אתר ברשת האינטרנט ולהבין את הצרכן יותר טוב. מערכות מתוחכמות סורקות את האינטרנט ויכולות לדווח לנו בכל רגע נתון מה כותבים עלינו לטוב ולרע.
כניסה לדיון סוער ברשת במזמן הנכון יכול להשפיע על דעת הקהל ולשנות את ההחלטה אצל הצרכן הפוטנציאלי, במיוחד אם ישנו מצב שהעסק במצבי משבר או התקפה מצד הלקוחות הלא מרוצים. כמו כן ניתן לבדוק איפה נמצאים המתחרים ביחס אלינו וכיצד הקהל מגיב להתגוננות ותגובה שלנו בדיון.
לדוגמה: חברת תקשורת שמשווקת מכשירים סלולאריים מפעילה תוכנת ניטור ויכולה לזהות באתרים שונים את הזלזול של הלקוחות אודות מכשיר חדש או מבצע שהחברה מציעה וכך לקבל החלטות לגבי נקיטת פעולות אסטרטגיות לגבי המשך הפעילות. חברת התקשורת יכולה גם להשתתף בדיון במדיה חברתית ולהגיב להשמצות של הלקוחות באופן מיידי.
ניתן לבצע ניטור חכם ולמדוד את שיח המתנהל לגבי המותג שלנו באינטרנט בהשוואה לתקופה קודמת וכך להבין האם פעילות שיווקית שלנו היא אכן אפקטיבית.
אם יש לנו מערכת לניטור אנחנו יכולים אפילו לעקוב אחרי העבודה של חברת שיווק חיצונית שעושה עבורנו את העבודה.
ניתן למצוא את המקומות הבולטים ביותר בגלקסיה הדיגיטלית שבהם מתנהל דיון במוצרים רלוונטיים שהעסק שלנו מייצר, משווק ומוכר. כך גם ניתן למצוא את הקהל הפוטנציאלי הרלוונטי ביותר מבלי לצאת מהמחשב.
לסיכום, באמצעות מערכות ניטור מתקדמות אנו יכולים לנתח את אופי הפעילות שלנו ברשת, להגדיל את הקהל, להבין מה ניתן לשפר במוצר או בשירות ולמשוך אלינו את הלקוחות שמחפשים בדיוק מה שיש לנו בעסק בזמן אמת.
באמצעות ניטור ברשת אנחנו יכולים לראות גם באיזה רשתות חברתיות מדברים עלינו או מחפשים את המוצר או השירות שאנחנו מספקים. כנסו לקרוא על החשיבות של הרשתות חברתיות בתהליך השיווק ברשת.
לקריאה נוספת על נושאים בשיווק באינטרנט:
לימודי שיווק באינטרנט – הסילבוס המלא