כששואלים את בעל העסק הממוצע מהו המשאב הכי יקר לו, נקבל בדרך כלל תשובות כמו המותג, המוניטין, העובדים ועוד. זה לא שהתשובות האלה לא נכונות, אלא שלפני הכל, המשאב החשוב ביותר של כל מי שמנהל עסק למטרות רווח – הוא זמן. זה שחומק לנו בין הידיים בעיקר בגלל משימות קטנות, חוזרות ושוחקות שלא מאפשרות להתעסק בדברים שחשובים באמת ולצמוח כמו שהיינו רוצים. למרבה המזל, אנחנו חיים במאה העשרים ואחת, תקופה שבה אחד האתגרים הגדולים ביותר של אנשי טק ומדע הוא להפוך את החיים שלנו ליותר אוטומטים ובפרט את עולם העבודה. אז במקומות מסוימים זה עובד טוב ובאחרים קצת פחות, אבל אין ספק שהשימוש העסקי היעיל והמרשים ביותר כיום הוא האוטומציה של השיווק.

על רגל אחת: מכלול של שיטות ותהליכי שיווק שנעשים בצורה אוטומטית לאחר הגדרה ראשונית שלהם. הדבר הזה הוא לא רק בשורה חשובה לעסקים, אלא גם כלי מצוין למקדמים ולכל מי שרוצה להשתלב בענף השיווק ולהציע יותר ללקוחות שלו.

אבל רגע, שנייה לפני שנרוץ קדימה ונדבר על סוגי אוטומציה, היתרונות של זה ואיך אפשר לעשות מזה כסף, בואו ננסה להבין קצת יותר לעומק מזה בכלל אומר.

מה זה אוטומציה שיווקית?

אוטומציה שיווקית היא תהליך שבו נעשה שימוש בטכנולוגיה לצורך ביצוע פעולות שיווקיות באופן אוטומטי וללא צורך בהתערבות ידנית. המערכת מבצעת משימות שגרתיות כמו שליחת מיילים, ניהול קמפיינים, מעקב אחר לידים ואפילו עיבוד וניתוח נתונים. התהליך הזה מאפשר לחברות להתמקד במשימות אסטרטגיות יותר ומבטיח שהמשימות השוטפות והחוזרות של השיווק פשוט ייעשו בעצמן. לדוגמה, כשלקוח מבקר באתר, נוכל להפעיל אוטומטית מייל שמזמין אותו לחזור ולקנות מוצר שהשאיר בסל הקניות. בכך, אוטומציה שיווקית משפרת את היעילות, הדיוק, ואת חוויית הלקוח ובהמשך עוד נרחיב לגבי היתרונות הרבים שלה.

סוגי אוטומציה שיווקית

אוטומציה שיווקית היא מושג רחב מאד, אבל באופן כללי אנחנו מדברים על מגוון כלים וטכניקות שעוזרים לעסקים לחסוך זמן ולהשיג יותר תוצאות בפחות מאמץ. בואו נדבר על כמה סוגי אוטומציה נפוצים:

אימייל מרקטינג אוטומטי: שליחת מיילים מותאמים אישית לקהל היעד לפי התנהגות, כמו למשל מייל "ברוך הבא" לנרשמים חדשים או מייל מעקב ללקוחות שלא השלימו רכישה.

רשתות חברתיות: תזמון פוסטים מראש וניתוח ביצועים אוטומטי שעוזרים לשמור על נוכחות קבועה ולהבין מה עובד יותר או פחות טוב.

צ'אטבוטים: שירות לקוחות שמופעל על ידי בוטים אוטומטיים שמסוגלים לענות על שאלות בסיסיות ולקדם את הלקוח בתהליך הרכישה.

דפי נחיתה חכמים: כלים שיודעים לאסוף נתוני משתמשים בצורה אוטומטית ולהפנות אותם לאנשי המכירות או למערכות דיוור אוטומטיות.

בגדול, במקום לבזבז שעות על משימות ידניות, אוטומציה מאפשרת לנו לשים דגש על אסטרטגיה, יצירתיות והגדלת העסק. אפשר לומר שזה כמו עוזר אישי דיגיטלי שמטפל במשימות הקטנות שברקע. שליטה באוטומציה שיווקית תיתן לכם יתרון משמעותי בתור מנהלי קמפיינים, מקדמי אתרים או מנהלי שיווק שרוצים לנתח נתונים בצורה מדויקת.

אוטומציה שיווקית

היתרונות של אוטומציה שיווקית

חיסכון בזמן - היתרון הראשון והברור של אוטומציה שיווקית הוא חיסכון בזמן. כל פעולה שמתבצעת בצורה אוטומטית כמו שליחת מייל או ניתוח ביצועים, מפנה לנו זמן לדברים החשובים באמת כמו קבלת החלטות אסטרטגיות ופיתוח העסק.

התאמה אישית - יתרון נוסף הוא התאמה אישית על בסיס מידע. כלומר, אוטומציה מאפשרת לנו לשלוח תוכן מותאם אישית לכל לקוח, מה שמשפר את האינטראקציה וההמרות בצורה משמעותית. המערכת לומדת את ההתנהגות של הלקוחות ומוודאת שהם מקבלים הצעות המתאימות להם בדיוק בזמן הנכון.

הפחתת טעויות אנוש - אי אפשר לשכוח את היתרון של הפחתת טעויות אנוש. כשמשימות מתבצעות אוטומטית, הסיכוי לשגיאות יורד משמעותית וזה הרבה פעמים שווה המון כסף. בסופו של יום, אוטומציה שיווקית תאפשר לנו לפעול בצורה חכמה יותר, לעבוד פחות ולקבל תוצאות טובות יותר.

איך עושים מזה כסף?

אז קודם כל בשביל בעלי העסקים, אוטומציה היא כלי מדהים שיכול לחסוך לא מעט. אין צורך בעובדים שיבצעו את המשימות, זמן שמתפנה לדברים החשובים, פחות טעויות שעולות כסף ואת זה אפשר להבין כבר די בקלות.

מעבר לכך – בשביל אנשי פרסום ושיווק, פרילנסרים בתחום התוכן, אנשים שחולמים להשתלב בהייטק ובחברות גדולות בשוק העבודה – הידע והמומחיות באוטומציה שיווקית ובכלל הם כלים מעולים שבהחלט אפשר להתפרנס מהם. בסופו של דבר, איזה בעל עסק לא ישמח לשלם לאדם שיכול לשפר בשבילו את השיווק, לחסוך עבורו כסף ולפנות את העובדים שלו לדברים חשובים יותר?
והחדשות הטובות? זה משהו שכל אחד יכול ללמוד.

אוטומציה שיווקית - חיסכון בזמן - שעון חול עם מטבעות

אוטומציה שיווקית ב- HackerU ה'חממה' – לקבל את הכלים שייקחו אתכם רחוק
אז כן, אוטומציה שיווקית וטכניקות שיווק מתקדמות ועדכניות זה משהו שאפשר בהחלט ללמוד במסגרת קורס שיווק דיגיטלי. קורסי העיצוב והשיווק בחממה מעניקים לסטודנטים את כל הכלים להצלחה ונוגעים לעומק בכל הנושאים החשובים בתחום האוטומציה, בינה מלאכותית (שאגב לוקחת היום חלק משמעותי מאד בתהליכי אוטומציה), אפיון וחווית משתמש ועוד.

אז בין אם אתם מחפשים מקצוע חדש, עוסקים כבר היום בתחום של שיווק דיגיטלי, שואפים להגדיל את סל הכלים שלכם, חולמים להשתלב בהייטק או רוצים לצאת לדרך עצמאית בתחום השיווק – פה זה המקום שתמצאו את כל מה שאתם מחפשים.

רוצים לדעת עוד? בבלוג שלנו תוכלו למצוא עוד הרבה מאד מידע מעניין, ואם אתם מוכנים להתקדם לשלב הבא, מוזמנים ליצור קשר עם צוות החממה בטלפון או דרך הצ׳אט באתר לייעוץ חינמי ללא עלות.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה