רשתות חברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מהשיווק באינטרנט. היום כל מי שנכנס לרשת חברתית יכול להיות לקוח פוטנציאלי למוצר מסוים.
ניתן לבצע תהליך שיווקי במדיה החברתית כגון כתיבת תוכן, פרסום תמונות, הקמת קבוצות ועוד.
זוהי הסיבה שמוסדות לימוד רבים מציעים קורסים שעיקרם שיווק בפייסבוק ובו הם מלמדים כיצד להשתמש בפייסבוק בצורה הנכונה ולנצל עד תום את הפוטנציאל השיווקי של רשת זו בעבור מטרות אישיות ועסקיות (הכל כמובן בהתאם לחוקי הפייסבוק).
הפייסבוק משתייך אל ערוצי השיווק והפרסום החדשים של העידן הדיגיטלי, כלומר עידן הניו מדיה בו נעשה שימוש רב באינטרנט כפלטפורמה שיווקית.
אחת מאפשרויות הפרסום והשיווק המועדפת בסקטור העסקי היא הרשת החברתית, פייסבוק. הנגישות הגבוהה של רשת זו, הפופולאריות הגבוהה שלה והיכולת של המפרסם להגיע אל אותו קהל יעד מועדף לאחר פילוח מדויק מאפשרים לחברות וארגונים שונים להפגין נוכחות בדיוק במקום הנכון ובזמן הנכון ועל ידי כך לחשוף את אותו מוצר או שירות של החברה באופן האפקטיבי ביותר.
שיווק באמצעות הפייסבוק יכול להיעשות על ידי פרסום ממומן ברשת זו ו/או על ידי פרסום עקיף שמכונה לעיתים קידום אורגני בפייסבוק. רשתות חברתיות מאפשרות לכל עסק בכל סדר גודל לקדם את עצמו מבחינה שיווקית פרסומית ועל ידי כך להגדיל את הפעילות שלו.
המטרה העיקרית של קורס שיווק בפייסבוק היא להראות כיצד ניתן לנצל את הפוטנציאל הבלתי נדלה של רשת חברתית. קורס זה יחשוף בפני משתתפיו את התועלת הרבה של הרשת החברתית, יעזור להם ברכישת כלים ושיטות עבודה שונות למטרת שיווק העסק בפייסבוק ויעזור לכל בעל עסק להבין כיצד הוא יכול להזניק את העסק מבחינה שיווקית פרסומית. נכון להיום בעלי עסקים וארגונים שונים מודעים לכך ששיטות הפרסום הקלאסיות אינן מספיקות ואסטרטגיית פרסום ושיווק נכונה ומותאמת לדרישותיהם שמיושמת ברשתות החברתיות יכולה לעזור לעסק שלהם לזנק עסקית באופן משמעותי.
קיימות מספר שיטות פרסום ממומן ולא רק במדיה חברתית למשל, באמצעות מערכת Google Adwords של חברת גוגל העולמית. כאשר אנו מדברים על פרסום ממומן ברשתות חברתיות הכוונה לאותן הפרסומות הפזורות בעמודים של הרשתות השונות למשל ב- Facebook או LinkedIn.
ניתן לבצע פילוח מאוד מדויק על פי: גיל, מין, מצב משפחתי, אזור מגורים ועוד.
אם ניקח לדוגמה את הרשת החברתית הגדולה בעולם דהיינו פייסבוק, ניתן לפרסם בה באמצעות שני מודלים עיקריים:
1. CPC - התשלום הוא על כל הקלקה בלבד. המשמעות היא, אם הפרסומת שלנו גרועה סביר להניח שגולשים לא ילחצו עליה ולא נשלם על הפרסום אך זו לא המטרה וכל מה שנצטרך לעשות הוא שיפור הפרסומות.
CPM .2 - התשלום הוא על פי חשיפות. מספיק שהפרסומת מוצגת ללקוח פוטנציאלי באותו העמוד גם בלי שהוא רואה או לוחץ עליה. אז מה עדיף האופציה הראשונה או השניה? תלוי מאוד במטרה שאנחנו רוצים לקבל בסופו של דבר.
לא מעט פעמים קמפיינים בשיטה השנייה נעשים למטרת מיתוג: המפרסם רוצה לעביר את כל המסר בתוך הפרסומת, גם אם הלקוחות הפוטנציאלים לא נכנסים לתוך הקבוצה או האתר אליו מכוון הפרסום עדיין כל הרעיון הועבר בתוך שטח הפרסום מבלי שבוצע כאן הקלקה. עוד של שיטות פרסום בפייסבוק - לימודי פייסבוק.
קורס שיווק בפייסבוק מתאים הן לאנשי המגזר הפרטי והן לאנשי הסקטור העסקי. טרם ההרשמה אל הקורס יש לוודא האם מדובר על קורס בו נכללים תכנים לסקטור העסקי או שמא מדובר על קורס פייסבוק לשימוש אישי. נכון להיום יש אפשרות לבחור בקורס שמכיל את כל ההיבטים החשובים ביותר שישמשו אתכם הן למטרות עסקיות והן למטרות אישיות, כמו קורס שיווק בפייסבוק שמוצע על ידי מרכז ההכשרה ללימודי מחשבים של HackerU.