לפני כחודש פורסם בגלובס סקר מקיף של בזק בינלאומי, לפיו ל-63% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל אין אתר אינטרנט. עם סטטיסטיקה כזו בגנוּת הרכיב הכי בסיסי באינטרנט, בקושי אפשר לדבר על אתרים מותאמי-מובייל או על פרסום באינטרנט.
ובכל זאת, מתחת לאפם של העסקים נטולי האתרים רוחש עולם שלם של מסחר אונליין, שרובו מתנהל במכשירים ניידים. הנה כמה נתונים סטטיסטיים שיגרמו לכם לא רק
לרוץ לבנות אתר לעסק, אלא גם לוודא שהוא מותאם למכשירים ניידים.
81% מהצרכנים מבצעים חיפושים בנייד כחלק ממחקר לפני רכישה
הרוב עושה זאת בבית ומיעוט עושה זאת בשעות העבודה. יתרת 19 האחוזים מחפשים מידע לרכישה בעודם נמצאים בתהליך הקנייה עצמו.
78% מחיפושי המידע בסמארטפון אחר עסקים מקומיים - הסתיימו במכירה
זאת לעומת 61% כאשר החיפוש בוצע ממחשבים נייד או שולחני, וכן לעומת 64% כאשר מדובר בטאבלט. כאשר מדובר ברכישה אונליין, ב-2014 גדל אחוז האינטראקציה בסמארטפונים לעומת הטאבלטים, שחלקם ירד.
45% מהגולשים רכשו משהו - לאחר שראו מודעת פרסום במובייל
סוגי המודעות/התוכן הפרסומי שהשפיעו הכי הרבה על הגולשים: מבצעים או הנחות, חוות דעת, מידע אודות המוצר, מתנות חינם וכן מידע אודות מיקום החנות הפיזית. מעבר לכך, צרכנים שנחשפו לפרסום מכירתי במובייל, ביקרו פיזית בחנויות 65% יותר מאשר אלו שלא נחשפו לפרסומות.
70% מהגולשים מעדיפים אתר מובייל מאשר אפליקציה
כל תהליך ההורדה וההתקנה של אפליקציה כדי להגיע לאתר של עסק או כדי לבצע רכישה אונליין, נתפש כמחסום בלתי נחוץ בעיני הצרכן / הגולש. רוב המשתמשים לא ששים להתקין עוד אפליקציה במכשיר שלהם, ומעדיפים לקבל אפשרות לבצע רכישות בנייד בצורה מיידית דרך אתר מותאם. גולשי מובייל מתעניינים רק בדבר אחד – לבצע את הפעולה בה הם רוצים, ומהר.
מידע זה מתאים לנתונים ממחקרים אחרים בתחום, שהראו שעדיף אתר מובייל מאשר אפליקציה כאשר מדובר במטרה עסקית / מסחרית. אפליקציות משמשות יותר לצורכי הנאה ופנאי, בעוד שאתרי אינטרנט נתפשים כמתאימים וכאמינים יותר בכל הנוגע לקניות אונליין (חורים ברשת, 15.9.14).
75% מהצרכנים במובייל משתמשים בקופונים
לא רק שרוב משתמשי המובייל מעדיפים קופוני הנחה, תפישתם של 80% מהם אודות העסק משתפרת פלאים, כאשר העסק מציע קופוני מובייל למימוש.
55% מזמן השהייה במובייל – משמש לקניות
זאת לעומת זמן השהייה במחשבים שולחניים, המשמשים יותר לדברים אחרים.
שליש מהרכישות אונליין בוצעו בסמארטפון בעונת החגים 2013
אומנם המידע הזה נכון לגבי חג המולד בארהב, אבל אם נחייץ את הנתונים לישראל (שהינה מדינה בעלת התנהגות צרכנית מערבית) – ניתן להסיק שרכישות אונליין תופחות ופורחות בתקופות של חגים, והמובייל לא שונה.
נתון אחרון לסיום: שליש מעדיפים לוותר על סקס מאשר על המכשיר הנייד שלהם (
מאקו, 4.8.11). ואם זה לא יריץ אתכם להקים לעסק אתר מותאם מובייל, אנחנו לא יודעים מה כן.