בשנים האחרונות משרדי הפרסום השונים עוברים שינוי מהותי. ממשרדים שעסקו בעיקר בפרסום באמצעות הרדיו, הטלוויזיה, עיתונות כתובה, שלטי חוצות, אזי שחלק גדול מהעבודה שלהם עברה לתחום של פרסום באמצעים דיגיטליים, קרי באינטרנט, בין אם זה דרך אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, מייל או אפליקציות.
המעבר מפרסום ושיווק בדרכים מסורתיות לדרכים דיגיטליות, נובע מהעובדה שיותר ויותר אנשים נחשפים לפלטפורמות אלו, מבלים מול מסך המחשב או עם מכשיר הסלולר מרבית שעות היום, והרגלי הצריכה השתנו. לראיה, הירידה החדה במכירות העיתונים או ברייטינג של תכניות הטלוויזיה, לצד העלייה במספר השעות בהן אנשים גולשים באינטרנט או עלייה במשך הזמן בו משתמשים במכשירי הסלולר. עלייה שבאה לידי ביטוי, בין היתר, במעבר מגלישה ברשת דרך מחשבים לגלישה דרך מכשירי הסלולר.
היום עסק שרוצה לקדם את עצמו חייב לעבוד עם
משרד דיגיטל אשר יש לו את הכלים והידע כיצד לקדם אותו בפלטפורמות השונות. משרד כזה מתעסק בכל הכלים האפשריים לפרסום ושיווק העסק, על מנת להביא אותו לחשיפה אופטימאלית בפני לקוחות חדשים. יתרה מזו, משרד דיגיטל חכם ידע לעבוד על חשיפה ממוקדת, כך שהעסק אותו הוא אמור לקדם יפנה ספציפית לקהל לקוחות שמתאים לו וירצה את מוצריו או שירותיו.
משרד דיגיטל עובד בפלטפורמות שונות, והוא פועל באמצעות כלים שונים על מנת לקדם את הלקוחות שלו. לפני שאנחנו נציג את אותם כלים, חשוב לומר, על מנת להשתמש באותם כלים בצורה נכונה, חייבים לבצע מחקר מקיף לפני שמתחילים לעבוד, חייבים לדעת מה הם המאפיינים של הלקוח וכיצד ניתן להשתמש באותם כלים בצורה אופטימאלית במקרה שלו על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר.
מה הם הכלים הדיגיטליים בהם ניתן להשתמש לצורך קידום העסק
קידום ממומן – אחד הכלים הפופולאריים ביותר לקידום עסקים מכל הסוגים ומכל הגדלים, הוא דרך קידום ממומן בגוגל. באמצעות שימוש בביטויים שזוכים לפופולאריות רבה, כך מפרסמים את הלקוח במנוע החיפוש של גוגל וברשת הפרסום שלו באתרים שמאפשרים פרסום של עסקים אחרים.
קידום אורגני – המקביל לקידום ממומן הוא קידום אורגני. כאן נדרשת עבודה רבה בתהליך ארוך וסבלני. הקידום מתבצע באמצעות בנייה נכונה של האתר, קישורים חיצוניים ופנימיים, כתיבת מאמרים ועוד.
פרסום ברשתות חברתיות – העיקר הוא כמובן פרסום בפייסבוק, החל מבניית עמוד עסקי, המשך בקידום ממומן שמתפרסם אך ורק ברשת עצמה, תוך מיקוד בקהל יעד ספציפי על פי פרמטרים שונים וכמובן שניתן לפרסם באמצעות פוסטים בקבוצות שונות.
פרסום במייל – כלי מאוד אפקטיבי הוא פרסום דרך ניוזלטר בקרב אנשים שמבקשים ומוכנים לקבל הודעות פרסומיות לתיבה הפרטית שלהם, בין אם זה על מוצרים ושירותים חדשים, אירועים ועוד.
פרסום רגיל – ניתן למצוא כלים דיגיטליים לפרסום רגיל, בין אם זה באנרים, תוכן ממומן, פרסום באפליקציות ועוד.