שוק העבודה הישראלי בהייטק הצליח לשקם את עצמו אחרי פיצוץ בועת ההייטק בתחילת שנות 2000 ואף גדל. האיים הגלובליים שיצרו חברות ההייטק מבטיחים לעובדים תנאי העסקה הדומים לתנאי העסקה במדינות מערביות מתקדמות, רמות שכר גבוהות, תרבות ארגונית וניהולית מתקדמת, הן מבחינת טכנולוגית והן מבחינת רווחה. 

שוק העבודה בהייטק מתאפיין ב"נדידה", עובדים רבים צוברים ניסיון תעסוקתי בתחום, מגיעים לשיא ומחפשים משרה מתקדמת יותר בחברה אחרת. הטיפוס בסולם התפקידים בעולם ההייטק הוא בעל קצב מהיר, ניתן לראות כי אנשים צעירים מגיעים לדרגות בכירות לאחר מספר לא רב של שנות ניסיון, אך עדיין מחפשים את האתגר הבא ואת המשכורת הגבוהה יותר. מכאן גם השכר בהייטק הולך ומשתפר ככל שצוברים ותק וניסיון. החיזור של חברות הייטק אחר עובדים טובים ומוכשרים נמצא בשיאו ולכן השתלבות באחד ממקצועות ההייטק היא מבוקשת וקוסמת לרבים. ניתן לומר כי תעשיית ההייטק מתחלקת לשניים- אלו שעובדים בה, ואלו שהיו רוצים לעבוד בה.


נהוג לחשוב כי תואר אקדמאי הוא כרטיס כניסה לאחד ממקצועות ההייטק. במקרים מסויימים הדרך יכולה להיות קצרה ומעשית יותר. קיימים קורסים מקצועיים אשר מאפשרים ללמוד לא רק תאוריה אלא להתנסות באופן מעשי בתחום בו רוצים לעסוק בעתיד. במקרים מסויימים קורס מקצועי יכול לקצר את תהליך הלמידה ולהוות נקודת פתיחה ללימודי המשך. 

משרות הייטק במקצועות התוכנה, הסייבר והביג דאטה 

שנת 2021 התאפיינה בביקושים משמעותיים עבור משרות תוכנה, סייבר וביג-דאטה. השינויים שחלים בעולם הטכנולוגי ומגמות חדשות שמתפתחות יוצרות דרישה רבה לאנשי מקצוע בתחומים שונים. האיומים ההולכים והגוברים מצד האקרים הובילו לזינוק במספר המשרות בתעשיית הסייבר, כמויות המידע העצומות שנאספות על ידי חברות עסקיות, ארגונים וממשלות יצרו את מקצועות הדאטה-אנליסט שאחראים על ניתוח המידע והסקת המסקנות וכן הלאה.

שכר משרות הייטק במקצועות התוכנה, הסייבר והביג דאטה 
שכר משרות הייטק במקצועות התוכנה, הסייבר והביג דאטה 

השינויים והמשרות החדשות בעולם הפרסום 

במשך שנים עולם הפרסום היה פועל על פי נוסחה אסטרטגית אחת ופעל בעיקר באמצעי המדיה המסורתיים, חדירת האינטרנט והטכנולוגיות החדשות שינו לחלוטין את המסגרת בה פועלים משרדי פרסום רבים. בעקבות התפתחות האינטרנט וכניסת הרשתות החברתיות לעולמנו נוצרו יותר ויותר ערוצי תקשורת המאפשרים קשר ישיר בין המפרסם לצרכן. החיים בעידן החברתי גרם לצמיחה ולשילוב של שני עולמות, עולם ההייטק ועולם הפרסום. 

חדשנות ויצירתיות הם אחד מהמאפיינים המרכזיים של עולם ההייטק ולכן השילוב של הייטק ופרסום תופס יותר ויותר תאוצה בשנים האחרונות. אפשרויות התעסוקה באחד ממקצועות השיווק באינטרנט הן רבות, קידום אתרים, ניהול פרויקטים באינטרנט, ניהול מדיה חברתית, ניהול מוצר אונליין ועוד. כמו מקצועות הייטק אחרים גם בשיווק באינטרנט הוותק והניסיון הם גורמים בעלי השפעה מכרעת על גובה המשכורת. 

טבלת שכר המציגה את המקצועות השונים ותנאי השכר בשנים הראשונות לקריירה ואחריהן
טבלת שכר המציגה את המקצועות השונים ותנאי השכר בשנים הראשונות לקריירה ואחריהן

הצד היצירתי של משרות ההייטק – עיצוב גרפי ואנימציה בתלת מימד 

בתקופה בה המחשב הוא חלק בלתי נפרד מחיינו, מקצועות רבים משתנים ומקבלים אופי עבודה אחר. עיצוב גרפי הוא מקצוע המשלב בין יצרתיות לתוכנות מקצועיות שבעזרתן יכולים המעצבים להוציא לפועל את העיצוב שבראשם. הביקוש למעצבים גרפיים גדל בשנים האחרונות ומחייב שליטה ומיומנות רבה במגוון רחב של תוכנות. עבודתם של מעצבים גרפיים בעולם המחשבים כוללת עיצוב לאינטרנט: עיצוב אתרים, עיצוב באנרים, עיצוב עמודי נחיתה ועיצוב לדפוס: כרטיסי ביקור, ברושורים, פלאיירים, מודעות לשלטי חוצות, מגזינים ועוד. 

אפשרויות התעסוקה העומדות בפני מעצבים גרפיים כוללות עבודה במשרד פרסום, בית דפוס, לשכת הוצאה לאור, סטודיו לעיצוב גרפי, חברות הייטק, חברות אנימציה ועוד. 

בדומה לעיצוב גרפי גם בוגרי קורס אנימציה משתלבים בתעשיית ההייטק כיוצרי אנימציה בחברות פרסום, טלוויזיה,הדמיות, ארכיטקטורה, משחקי מחשב, אפליקציות, פרומואים לטלוויזיה, יצירת סרטי קולנוע ועוד. 

טבלת שכר עבור מקצועות עיצוב גרפי (עדכני לשנת 2022)
טבלת שכר עבור מקצועות עיצוב גרפי (עדכני לשנת 2022)

לחצו לקריאת כתבות נוספות על הביקוש לעובדים בהייטק והמשכורות המשולמות:

"עלייה מרשימה בביקוש לעובדי הייטק בשנת 2014"

השכר בהיי-טק: 17-22 אלף ש"ח למתכנת עם 4 שנות ניסיון

לחץ לצפייה בכתבה: "אל תילחצו מההורים:  לא תמיד חייבים תואר כדי למצוא עבודה"
לחץ לצפייה בכתבה:  בענף הפרסום עובדים 12 שעות ביום – ומשתכרים 14,700 ₪ בממוצע 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה