אתם מתחילים את יום העבודה בקריירת החלומות שלכם, מכינים לכם כוס קפה במשרד ומגלים שיש לכם כוח על: לפתע אתם מספיקים פי 2 או פי 3 יותר עבודה באותו הזמן! זה הקסם שיכול לקרות, כשחלק מהדברים שבני אדם אמורים לבצע ביומיום, בעצם נעשים על ידי המחשב.
זה רק חלק מהקסם שקורה בעזרת אוטומציה – כלי טכנולוגי מהפכני המאפשר לבצע מגוון פעולות עם מינימום מגע יד אדם, בצורה מהירה, חכמה ויעילה יותר. לא משנה אם זה נוגע לייעול תהליכי עבודה, שיפור חווית הלקוח או שדרוג של תהליכי שיווק בעסק, אוטומציה כמעט תמיד תוכל לתרום לכל עסק בדרך כלשהי. אז איך משתמשים באוטומציה בארגונים? מה זה פיתוח אוטומציה? ובכלל, מה צריך ללמוד כדי שגם אתם תוכלו להיות חלק מזה?

פיתוח אוטומציה: איך להספיק יותר בפחות?

"אם אתם רוצים להגיע מהר, לכו לבד. אם אתם רוצים להגיע רחוק, לכו ביחד" - מרתה גודרט

זהו משפט שמסכם את תכלית תחום האוטומציה. אוטומציה היא בעצם העוזרת האישית שהייתה חסרה לנו תמיד, זו שיושבת לצידנו, אין לה רגשות אבל היא יודעת להפוך כמעט כל משימה קשה, אפורה ומשעממת שאנחנו מבצעים בעבודה ביומיום שלנו לקלה יותר. זה ממש כאילו שהיא מורידה מאיתנו את עומס המשימות שלנו פחות בא לעשות. מדהים, לא?
אבל הסיבה האמיתית שארגונים משתמשים בה היא החיסכון הכלכלי שלה - שעות של מאמצים וזמן רב שנחסך מעבודת העובדים בארגון, מה שמאפשר להם להתמקד במטלות המעניינות באמת ובעלות הערך הגבוה ביותר.
מפתחי אוטומציה לא רק עוזרים לייעל את התהליכים הפנימיים בחברה. הם גם מסייעים לשפר משמעותית את חוויית הלקוח באמצעות שירות מהיר ועקבי יותר. חלק גדול מהחברות המובילות מנצלות את כוחה של האוטומציה כדי לבצע פעולות כגון מענה לשאלות נפוצות, ביצוע פעולות שגרתיות ואיסוף נתונים בצורה אוטומטית לגמרי.

אילו סוגים של אוטומציה יש?

שני סוגים מאוד נפוצים של מערכות אוטומציה שאותם תפגשו בעולם התעסוקה:

אוטומציה עסקית תהליכית (BPA)

הוא נמצא בשימוש בארגונים רבים. BPA זה בעצם אוסף של טכנולוגיות שמתמקדות בשיפור וייעול של תהליכים עסקיים נפוצים.
למשל, קחו מצב די נפוץ שבו כל העובדים בחברה צריכים למלא טופס כלשהו בתדירות של אחת לכמה חודשים. בלי אוטומציה, העובדים לא היו מקבלים תזכורות אוטומטיות למילוי על פי השלב שבו הם עצרו בתהליך, או שהנתונים לגבי כמה מילאו את הטופס ובאיזה שלב נעצרו, לא היו מסודרים בתוך תוכנה המתאימה לכך.

בזכות האוטומציה, הכל הפך לקל ופשוט. העובד יכול כעת לסרוק קבלות, להזין נתונים והאישורים הנדרשים יבוצעו באופן אוטומטי לחלוטין. זה אולי נשמע שולי, אך הפיתוח האוטומטי הזה חסך למעסיק/ה כנראה עשרות של שעות עבודה ב"ריצה" אחר עובדים שעדיין לא מילאו את הטופס וכתוצאה מכך התפנו שעות עבודה לעיסוק בדברים החשובים באמת לארגון.

סוג אחר של אוטומציה הוא בתחום של בקרת איכות (QA) למוצרים

בזכות בדיקות האוטומציה בודקי התוכנה יכולים לזהות באגים ובעיות איכות בקוד (ממש כמו לזהות טעויות סופר בעיתון) בצורה יסודית, עקבית ומדויקת יותר מאשר בדיקות ידניות. הן גם חוסכות זמן רב לצוותים ומבטיחות אמינות גבוהה של מוצרי התוכנה והאפליקציות לפני השחרור של האפליקציה הבאה לשוק.
אוטומציית לקוחות באמצעות כלי צ'אט-בוט, קול וווירטואליזציה - דברים שכולנו מכירים מחיי היומיום - גם הן דוגמאות נוספות לשימוש מוצלח באוטומציה.
אם זה לא היה ברור מספיק, אוטומציה היא חסרת גבולות - ולמעשה רק אתם, דור העתיד תקבעו לאן היא תגיע!

מהי אוטומציה - אילו סוגי אוטומציה קיימים

עוד יתרונות שאולי לא חשבתם עליהם

אוטומציה מציעה שלל יתרונות רבים ונוספים שהופכים אותה לכלי חשוב ביותר לכל ארגון שמעוניין להישאר תמיד "עם היד על הדופק", למשל:

ביצועים מוגברים - תהליכים אוטומטיים פועלים במהירות וברמות דיוק גבוהות יותר מאשר ביצוע ידני של אותם תהליכים. רובוטים ויישומי אוטומציה יכולים לעבד נתונים וכמויות עצומות של מידע בפרק זמן קצר במיוחד.
עקביות - היא תמיד צודקת. אין לה סטיות או טעויות אנוש. רמת הדייקנות והעקביות שלה גבוהה בהרבה מזו של כוח האדם.
זמינות 24/7 - בעוד שעובדים אנושיים כפופים למגבלות שעות עבודה, אוטומציה יכולה לפעול ללא הפסקה לאורך כל שעות היממה והשבוע. דבר זה יכול לשפר משמעותית את זמינות השירות והתגובה ללקוחות.
עלויות נמוכות יותר - לפי מחקרים, השקעה באוטומציה של תהליכים תבטיח תשואה משמעותית על ההשקעה תוך פרק זמן קצר יחסית ברוב המקרים. לאורך זמן, שימוש באוטומציות מוביל לחיסכון בהוצאות הון ובהוצאות תפעוליות רבות של כוח אדם בארגונים.

אוטומציה וכוח אדם - השילוב המנצח

למרות היתרונות הרבים שיש לאוטומציה, היא אינה מיועדת להחליף לחלוטין את כוח האדם בארגונים. במקום זאת, האוטומציה נועדה לשמש ככלי משלים שיאפשר לעובדים להתמקד במשימות בעלות ערך גבוה יותר. כשמעסיקים משלבים בצורה נכונה את האוטומציה לצד כישורים וחשיבה אנושיים - זהו בדיוק המפתח להשגת הביצועים הטובים ביותר.

זה מה שמאפשר לעובדים להתרכז בהובלת פרויקטים, קבלת החלטות אסטרטגיות, יצירתיות ופתרון בעיות מורכבות. במקביל, האוטומציה מטפלת בתהליכים הידניים והחוזרים ומייעלת את הפעולות השוטפות בארגון. בצורה זו, הטכנולוגיה והכוח האנושי ישלימו זה את זה ויאפשרו לארגון להגיע להישגים משמעותיים.

עתיד האוטומציה - איך הוא נראה?

עולם האוטומציה נמצא בתנופת צמיחה משמעותית, ובשנים הקרובות צפויות להתרחש התפתחויות טכנולוגיות רבות בתחום. אחת המגמות המרכזיות תהיה שילוב בינה מלאכותית ולמידת מכונה בתוכנות ובכלי האוטומציה. זה יאפשר לכל אחד שרוצה, לבצע פעולות מבוססות אוטומציה במורכבות גבוהה יותר ובאופן אינטליגנטי יותר תוך למידה והתאמה עצמית. עולם ללא גבולות, כבר אמרנו?

בנוסף, צפויה התקדמות רבה בתחום הרובוטיקה, ברמה הפרקטית זה אומר שיהיו רובוטים וירטואליים מתקדמים יותר שיוכלו לתפקד באופן אוטונומי כמעט לחלוטין. מגמות טכנולוגיות חדשות, יפתחו הזדמנויות חדשות עבור ארגונים להגביר עוד יותר את היעילות והחדשנות באמצעות אוטומציה. מי שמכיר את הטכנולוגיות החדשניות ויודע איך להשתמש בהם לטובתו, זוכה ליתרון שאי אפשר לשכפל במקומות עבודה. מוזמנים לשמוע עוד על קורס מפתחי אוטומציה ל-QA של האקריו כדי שגם אתם תקחו חלק גדול בפיתוח טכנולוגיות העתיד.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה