תחום ה-SEO נחשב לאחד מהעולמות החשובים ביותר בתעשיית הדיגיטל, וכשאנחנו שומעים איך תעשיית ה-AI מתפתחת בכל רגע אפשרי, זה היה רק עניין של זמן שיהיה חיבור בין השניים. אבל כיצד החיבור הזה קורה? איך תחום ה-SEO משפיע על תעשיית הדיגיטל? ומה ההבדל בינו לבין קידום ממומן? אז בין אם אתם אנשי SEO בתחילת דרכם, עם ניסיון רב, אנשי דיגיטל או עדיין מתלבטים איך להיכנס לתחום - המאמר הזה הולך לעשות לכם הרבה סדר.
אם אתם לא מכירים את התחום או שעדיין לא חקרתם אותו לעומק, אז אנחנו כאן בשביל לעשות לכם סדר בעניינים: SEO, ראשי תיבות של Searching Engine Optimization ובתרגום חופשי לעברית: קידום אתרים אורגני, הוא למעשה עולם שלם בו קיימת מטרה אחת וברורה: קידום אורגני של אתר למקומות הראשונים במנועי החיפוש. ובמילים פשוטות: ברגע שתחפשו מונח מסוים בגוגל (כמו "קניית נעליים" או "חולצת כדורגל") - אתם תרצו להיות האתר שמופיע במקום הראשון בתוצאות האורגניות.
האמת היא, שאף מנהל או מקדם SEO לא יוכל או יודע את התשובה במלואה, האלגוריתמים של Google (הזה שבדיוק קובע היכן האתר ימוקם בהתאם למילות המפתח) כל כך מתוחכם, שאין על כך תשובה ברורה. אבל, יש על כך מס' טכניקות שמאוד יכולות לעזור לאתר לצמוח ולגרום לו (כמעט באופן וודאי) להגיע לראש התוצאה בגוגל. בחרנו את הבסיסיות ביותר עבור כך:
חוקרים ובודקים אילו מילות מפתח הכי דומיננטיות בתחום אליו האתר משתייך, ובהתאם לכך מכניסים אותן לאתר.
בדיוק כמו עוד המון מאמרים, בשביל שהאתר יהיה "חזק" ומוביל בתחומו, הוא חייב להיות עם המון תחום איכותי ועם מילות המפתח הנכונות.
זמני טעינה, גודל תמונות, הקשר בין מילות החיפוש לבין התוצאה שמקבלים בפועל, אחוזי נטישה ועוד, כל אלו עוד אלמנטים העוזרים לאלגוריתמים של גוגל.
זהו רק קצה הקרחון. כמו שיש עוד עשרות (ואם לא מאות) טכניקות ועולמות אותם צריך להכיר בשביל לגרום לאתר להגיע לראש התוצאות בגוגל. היתרון בכך? אין צורך במימון או בתלות של רשת חברתית כזאת או אחרת, כך שלמעשה שאם מבצעים עבודה מספיק איכותית וטובה למשך זמן (ואפילו המון זמן) - האתר יכול להגיע לראש התוצאות.
אבל רגע, מה זה בכלל קידום אורגני? במרבית מהמקרים בעולמות הדיגיטל, אם רוצים לקדם משהו - צריך כסף. כלומר, לשלם כסף ישירות לפלטפורמה בשביל להגיע לפיד/תוצאות חיפוש של אנשים. אבל מהו ההבדל בין תוצאות אורגניות לבין תוצאות ממומנות?
כשאנחנו מחפשים בגוגל, ברוב המקרים התוצאות הממומנות הן די דינמיות, ובחלק מהמקרים זה רק אומר שאותו איש PPC האחראי על הקמפיין ידע לנהל את הקמפיין כמו שצריך, לעומת זאת, מרבית מהקהל שמבין דבר או שניים בדיגיטל, יעדיף את התוצאה האורגנית.
אפשר לראות זאת גם בשטח, מרבית מהקלקות המגיעות דרך תוצאות האורגניות לעומת הממומנות הן עם אחוזי המרה טובים בעשרות אחוזים ברוב המקרים.
בעוד שניהול קמפיינים PPC זה עניין מאוד דינאמי ומשתנה מרגע לרגע, זה עובד הפוך אצל ה-SEO, ואת תוצאות העבודה אפשר לראות אך ורק לאחר מס' חודשים. כך שמצד אחד זהו תחום שכנראה קצת פחות מלחיץ, ומצד שני, הוא דורש המון סבלנות.
ובנוגע לאלו ששואלים האם ה-SEO עדיין חי ובועט? ה–SEO כאן בשביל להישאר, אף כלי AI לא עתיד להחליף אותו וכל המשתמשים בעולם האינטרנט ירבו להשתמש בגוגל (או כל מנוע חיפוש אחר) בשביל למצוא לעצמו את השירות או המוצר אותו הם רוצים.
בערך בשנת 2022 ראינו כיצד ה-AI הופך ל"דבר הבא", והאמת היא? שהוא היה קיים עוד הרבה שנים לפני כן, אבל רק עכשיו הוא התפרסם לקהל הרחב, ובכמה הקלקות ניתן למצוא מספר כלי AI אדירים שיכולים לחסוך עבודה מטורפת, שבעבר הייתה יכולה לקחת עשרות שעות, אם לא יותר.
הלכנו ובחרנו את מספר כלי ה-AI האיכותיים ביותר שיכולים לעזור לכל איש SEO עם ניסיון או ללא ניסיון.
כלי AI איכותי במיוחד שעוזר לאנשי SEO לפתח אסטרטגיית תוכן, למעשה, הכלי הזה בעצם מציע טייטלים (כותרות או נושאים) וכתבות לאתרים. בגדול, הכלי הזה מאפשר לאנשי SEO ותוכן ליצור בלוג עם מאמרים איכותיים ושיהיו עם טראפיק גבוה במיוחד.
סיכוי רב שאתם כבר מכירים את הכלי המדופלם הזה, אז אם אתם בעניין של מציאת מילות מפתח בקלות: את The Keyword Magic Tool אתם חייבים להכיר. מדובר בכלי AI מתוחכם להפליא שעוזר למצוא את מילות המפתח האיכותיות והרלוונטיות ביותר עבור האתר שלכם.
והאמת היא? שזו אולי הטעימה העיקרית שיש לכלי להציע, בין היתר הוא מציע כלי AI נוספים כמו: מעקב אחרי מיקומים, אופטימיזציה של מודעות, יצירת תוכן ב-AI ועוד.
חלק גדול מלהיות מנהל SEO דורש המון ביצוע של המון משימות קטנות ולא פשוטות, יש שיגידו מעצבנות, ולכאן נכנס לעניינים הכלי Alli AI שיוצר אוטומציה להמון מהמשימות הללו, כמו:
- מבצע אופטימיזציה לאתר תוך דקות ספורות לאחר ההתקנה שלו
- ניהול של קמפיינים SEO ללא צורך בידע בתכנות
- מתחבר בקלות לפלטפורמות המוכרות ביותר: שופיפיי ו-WordPress
- יצירת meta tags, תיאורי לינקים, Alt לתמונות ועוד.
בזכות הכלי הזה ניתן לערוך ולבצע אופטימיזציה עבור כל עמוד שנמצא באתר, מה שחוסך המון זמן יקר ותהליכים רבים מול צוות פיתוח.
האמת היא? שקיימים עוד עשרות כלים שונים ואיכותיים לא פחות ממה שציינו כאן. אנחנו רק בתחילת העידן של שימוש ב-AI בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי ובפרט בתחום ה- SEO (קידום אתרים אורגני). העניין הוא שהכלים האלו משתדרגים כל הזמן. האם אי פעם גוגל ישימו על כך מגבלות? רק הזמן יוכל לגלות. כרגע התחום עדיין בחיתולים וייתכן שנראה עוד הרבה שינויים על כך בקרוב.
זוהי שאלה נפלאה, שיש לה גם תשובה נפלאה, ובכן, כדאי ומומלץ ללמוד את כל כלי ה- AI (בינה מלאכותית) הקשורים לתחומי השיווק הדיגיטלי או SEO (קידום אתרים אורגני). אם יש משהו שלמדנו מתחומי הדיגיטל וההייטק זה שמעולם אסור להישאר מאחור, וכל כלי טכנולוגי שיכול לעמוד לרשותנו - אנחנו חייבים להכיר אותו.
תחשבו על כך באופן תיאורטי: אתם מגייסים למשרת SEO, קיבלתם למייל שלכם מס' של קורות חיים, ומעל כולם בלט מתמודד אחד: כזה שיש לו ניסיון עצום בכלי AI בתחום ה- SEO. כך שאותו מועמד יכול לחסוך לארגון זמן יקר ולעבוד בצורה הרבה יותר מקצועית לעומת שאר המתמודדים.
המסקנה היא ברורה, אז בין אם אתם עם קצת ניסיון בתחום, מספר רב של שנים - אתם חייבים להתחיל להכיר את הכלים הללו. ואם אתם לפני הלימודים? יש לנו בשורות נפלאות, כי הכנסנו לתכניות הלימודים שלנו את כלי ה-AI הרלוונטיים ביותר לתעשייה. כך שלמעשה אתם תכירו את התחום בצורה המקצועית והמעמיקה ביותר, הן מבחינת התחום והן מבחינת כלי ה- AI שיעמדו לשירותכם.
מתעניינים בלימודי הייטק עם AI? לפניכם רשימת קורסים הרלוונטים לתחום השיווק הדיגיטלי:
קורס אנימציה בתלת מימד משולב עם קורס גיימינג ופיתוח משחקים | בשילוב כלי AIקורס UX/UI – אפיון חווית משתמש ועיצוב לדיגיטל | בשילוב כלי AIקורס גיימינג ופיתוח משחקים | בשילוב כלי AIקורס אנימציה בתלת מימד (התמחות ב-ART ו-3D למשחקים) | בשילוב כלי AIקורס שיווק דיגיטלי – מאסטר בשיווק ופרסום דיגיטלי | בשילוב כלי AIקורס עיצוב גרפי – המסלול המלא למעצב בדיגיטל