התחלתי לעסוק במדיה חברתית ושיווק באינטרנט בסוף 2005 – כשהרשתות החברתיות הבולטות היו מייספייס, פורומים, בלוגים ועוד רשתות נישתיות.
בעשור האחרון ליוויתי חברות וארגונים בבניית אסטרטגיה דיגיטלית, תכנית השיווק שלהם באינטרנט, וההוצאה שלה לפועל. ניהלתי והובלתי עשרות פרויקטים ומאות קמפיינים מוצלחים של החדרת מותגים חדשים וגידול בנתחי שוק עבור מותגים קיימים.
בנוסף לכך, אני שותף במספר מיזמים, ביניהם סטארט-אפ בתחום ה-B2B בשוק הבינלאומי – בו אני מתפקד כסמנכ"ל שיווק.
הניסיון שלי בתחום מגיע גם מהרקע האקדמי שלי – תואר ראשון בפרסום ותקשורת שיווקית ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות באסטרטגיה עסקית.
בתחום ההוראה, אני מרצה במכללות מקצועיות ובאקדמיה בתחומים של שיווק דיגיטלי, אסטרטגיה דיגיטלית ומדיה חברתית – ועד היום הרצאתי אלפי שעות בתחומים אלה ולמדו אצלי מאות סטודנטים שנמצאים היום בתעשייה.
אני חלק מהאקריו מהיום שבו קם קורס שיווק באינטרנט ופיתחתי את כל תכנית הלימודים במודול "מדיה חברתית", אשר הופכת אותו למודול המקיף ביותר בארץ מבחינת היקף התכנים ורמת העומק בה הם נלמדים.
תחום השיווק באינטרנט שונה מאמצעי שיווק אחרים, אך יש לזכור שמדובר בערוץ הפצה נוסף – כלים טכנולוגיים באים והולכים והמגמות משתנות, אך מה שנשאר בבסיס הוא הצורך להבין את הצרכן והרצונות שלו, לדעת מה המניעים הפסיכולוגיים שלו וכיצד לגשת אליו. בלי ההבנה הזאת, כל ידע טכני של מערכת פרסום או כלי שיווק אחר, לא שווים הרבה במבחן המציאות.
את תחום המדיה החברתית ניתן לחלק ל-2 תתי תחומים מרכזיים:
2 טיפים מרכזיים:
בתפקידי כמרצה, מאוד מאתגר אותי לתת לסטודנטים את הכלים העדכניים והפרקטיים ביותר לעולם העבודה בחוץ ויותר מכך לתת להם כלים לחשוב ולהתפתח עתידית מעבר לתפקיד הראשון שימלאו.
בעולם השיווק, אני מוצא את עצמי עוסק ומתעניין מאוד בשילוב בין החלטות אסטרטגיות ברמת החברה לבין היישום שלהן בפועל באמצעות עולם השיווק והפסיכולוגיה הצרכנית.
יותר קל לשאול מה לא השתנה :)
האמת שהמון השתנה בתחום הזה בעשור האחרון – ערוצי פרסום חדשים ודומיננטיים (לפני עשור פייסבוק לא הייתה קיימת), דפוסי השימוש באינטרנט של צרכנים בכל העולם משתנים, הצמיחה של תקציבי פרסום באינטרנט, הצורך למצוא דרכים חדשות להגיע לצרכנים ועוד.
כפי שציינתי קודם, הדבר המרכזי שלא השתנה הוא הצורך להבין שיווק בבסיס שלו – את הצרכים של הלקוח והרצונות שלו.
מלבד מקורות מידע שאני צורך מחו"ל ומהארץ, אני משתדל להיחשף להמון תחומים שאינם בלב ליבו של עולם השיווק, אך מאפשרים להשאיל מהם רעיונות לתחום.