אם פעם חלומם של כל הורה היה שהילדים שלהם יהיו רופאים או עורכי דין מצליחים, היום נראה שהתמונה קצת השתנתה.
עם הרבה כבוד למקצועות ותיקים ומכובדים אחרים, אין ספק שבעידן שלנו מי שמחפש ביטחון תעסוקתי, משכורת יפה, אופק לקידום ותנאים מעולים, צריך לכוון לענף ההייטק.

התפקידים השונים שאפשר להגיע אליהם הם רבים ומגוונים ומצריכים ידע וניסיון בתחומים שונים, מה שאומר שכל אחד יכול למצוא את התחום שמעניין אותו ולרכוש את הכלים המתאימים.
יחד עם זאת, ישנה עוד דרישה בסיסית בהרבה חברות והיא שליטה טובה בשפה האנגלית.
אם גם אתם שואפים להשתלב בענף ולא בטוחים אם האנגלית שלכם מספיקה או אם זה בכלל דבר נדרש, אנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר בדברים.

מתחילים.

כיצד אנגלית מקצועית תעזור לי בהייטק?

סביר להניח שאם תחפשו באופן יסודי, תוכלו למצוא כמה אנשים שעובדים בהייטק שלא שולטים בשפה האנגלית או שהם בעלי ידע בסיסי בלבד באנגלית.

יחד עם זאת חשוב להגיד שבתעשייה כל כך גלובאלית במהותה, שליטה בשפה האנגלית היא יתרון עצום ומשמעותי ואפשר בהחלט לראות בה כתנאי בסיסי להשתלבות בענף. בואו נגע בכמה יתרונות של אנגלית מקצועית בהייטק:

צליחת ראיונות

עוד לפני שמדברים על התפקיד עצמו חשוב מאד לקחת בחשבון שאנגלית ברמה גבוהה היא נדרשת בלא מעט תפקידים. למעשה, בהרבה ראיונות עבודה ובמיוחד בחברות גדולות, יש דרישה להוכיח אנגלית ברמה גבוהה, הן בשיחה פרונטלית מול המראיין והן במבחני אנגלית ייעודיים. אם אתם מעוניינים להגיע לתפקידים וחברות שבהן זוהי דרישת סף מומלץ בהחלט להגיע מוכנים. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בחברות גלובליות ומצליחות או סטארט-אפים מבטיחים.

תוכנות וכלים

רוב התוכנות והכלים בהן אנו משתמשים ביום-יום בתעשיית ההייטק, על מגוון התפקידים והתחומים, הן בשפה זו. לצד מדריכים מקצועיים רבים , סרטוני הדרכה והסברים.

פגישות עסקיות

פגישות עסקיות הן חלק אינטגרלי מתפקידים שונים בענף ההייטק ורבות מהן נעשות עם לקוחות, קולגות או משקיעים מחו״ל.
אנגלית טובה ובעיקר יכולות דיבור ושיח באנגלית הן דבר הכרחי מאד כאן

אפשרות לרילוקיישן

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של עבודה בענף ההייטק הוא האפשרות לרילוקיישן ועבודה בחו״ל במקומות שונים בעולם. כדי לעשות את זה חשובה מאד שליטה באנגלית ברמה גבוהה וזוהי האופציה היחידה למי שמעוניין במהלך כזה בעתיד.

הרחבת הידע ושדרוג ארגז הכלים

מדריכים, מאמרים, כתבות ועוד מקורות ידע רבים וחשובים להייטקיסטים מגיעים באנגלית בלבד.

באילו תפקידים בהייטק צריך לדעת אנגלית?

צריך לחדד שוב שלא בכל תפקיד ובכל חברה, רמה גבוהה של אנגלית הינה דבר נדרש וחיוני.
יחד עם זאת, ברוב המכריע של המקרים זהו בהחלט כישור בסיסי וחשוב מאד והנה כמה דוגמאות לתפקידים המצריכים שליטה באנגלית:

ניהול תשתיות תקשורת

אנגלית טובה היא חיונית ביותר ומבטיחה תקשורת ברורה ואפקטיבית עם גורמים שונים לרבות לקוחות, ספקים וחברי צוות, זאת לצד הצורך בכתיבת תיעוד טכני מדויק, דוחות ומסמכים שונים. בנוסף, כישורי אנגלית טובים מקלים על ההבנה והיישום של סטנדרטים בינלאומיים ושיטות עבודה מומלצות, ומבטיחות את האמינות והיעילות של מערכות תקשורת.

מפתחי אוטומציה ל-QA

שליטה גבוהה באנגלית מאפשרת למפתחי אוטומציה ל-QA לכתוב סקריפטים ותיעודים ברורים ותמציתיים. כמו כן, תקשורת יעילה עם מפתחים וחברי צוות אחרים מבטיחה שבאגים ובעיות ידווחו בצורה מדויקת. כישורי אנגלית חזקים מסייעים גם בהבנה ומעקב אחר דרישות הפרויקטים ותורמת לאיכות ולאמינות הכוללת של התוכנה המפותחת. קורס מפתחי אוטומציה ל-QA נותן את הכלים החשובים לתפקיד, אך אנגלית בסיסית טובה היא חשובה מאד לפני שבכלל מתחילים אותו.

מנהלי רשתות System

ניהול רשתות System מצריך אנגלית טובה המאפשרת ליצור תיעוד רשת ברור ומדויק, לתקשר ביעילות עם חברי הצוות ולפתור בעיות עם משתמשים וספקים. אנגלית ברמה גבוהה נחוצה גם להבנת מדריכים והנחיות טכניות, הבטחת עמידה בתקנים בתעשייה ובאופן כללי מקלה על שיתוף פעולה בסביבה גלובלית.

סייבר ואבטחת מידע

אנגלית טובה היא חיונית ביותר ותורמת לתקשורת ברורה של מידע טכני מורכב, שיתוף פעולה יעיל עם צוותים מחו״ל, תיעוד מדויק ופרשנות מדויקת של פרוטוקולי אבטחה והתראות מודיעין על איומים. קריטי להבטחת הגנה חזקה מפני איומי סייבר ותגובה יעילה ומהירה לאירועי אבטחה.

מתכנתים

תכנות בשפות שונות מתבצע רובו ככולו בשפה האנגלית. כתיבה או קריאה של הקוד כתובים באנגלית (ומתמטיקה), ולכן החשיבות הרבה לידיעת השפה.

למה כדאי לעבור קורס אנגלית להייטק?

להרבה מועמדים יש את הכישורים, המוטיבציה והיכולת להשתלב בצורה טובה בענף ההייטק, כשעניין האנגלית הוא המכשול העיקרי העומד בדרך. חשוב לזכור שזה עניין טכני לחלוטין וממש כמו שאפשר לרכוש כלים וידע מקצועי בעולמות ההייטק, כך גם אפשר ללמוד אנגלית ולהשתלב בהייטק בצורה טובה.

בימינו אפשר למצוא קורסים ייעודיים ללימוד אנגלית להייטק שמותאמים לתפקידים שונים. לא, אלו לא קורסים שלאחריהם שולטים באופן מוחלט בשפה, אבל הם נותנים את הבסיס החשוב שמאפשר להתחיל ולאחר הכניסה לתפקיד זה בהחלט אפשרי להשתפר עם הזמן. עבור אלו שהאנגלית היא המכשול המשמעותי שלהם בדרך להייטק, קורס אנגלית ייעודי זוהי בלי ספק האופציה הטובה ביותר.

בדרך לתעשייה עוצרים בחממה

גם אתם חולמים להשתלב בענף ההייטק הצומח וליהנות מתנאים מעולים, שכר גבוה, אופק תעסוקתי וסביבת עבודה צעירה ודינאמית, אין שום סיבה שלא תגשימו את החלום. בקורסים של החממה תוכלו לרכוש את הכלים והידע שיאפשרו לכם להגיע למשרות החמות ביותר ואתם מוזמנים ליצור קשר לייעוץ אישי ללא עלות בכל זמן.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה