ענף הדיגיטל השפיע על העולם בצורה שאף אחד לא דמיין, מי היה מאמין בכלל שהסמארטפון ישתלט על החיים שלנו כל כך, שלא נוכל אפילו לצאת לטיול עם הכלב בלעדיו. יש לנושא הזה כל כך הרבה השלכות, על אחת כמה וכמה על עולם הפרסום והשיווק. בכתבה הבאה החלטתי לספר על השינויים שהתחום הזה עבר ומדוע בעקבות כך אנשים בוחרים ללמוד שיווק דיגיטלי או לעשות קורס PPC.

שוק עם צמיחה משגשגת בכל רגע נתון

מהו שיווק?

רגע לפני שבכלל מדברים על פרסום בדיגיטל, חשוב להכיר ולהעמיק את השורשים שבו, כי תחום השיווק התחיל עוד הרבה לפני כן, עוד בשנות ה-40. גם אז, לצערנו, המון בתי עסק נפלו מכיוון שהם לא התמקדו בשיווק או פרסום איכותי.

אם נסתכל גם על המוצרים הטובים ביותר בתעשייה שלנו, ללא פרסום ושיווק טוב, מתוחכם ואיכותי, הם כנראה לא היו מצליחים כל כך, על הצד השני של המטבע, קיימים מוצרים שהם יחסית בינוניים אבל עם שיווק חכם מספיק – הם הצליחו למנף את עצמם (ואני בטוח שאתם מצליחים להיזכר בכמה כאלה).

עולם השיווק מתפרסם להמון תחומים שונים, להלן רק חלק מהם:

  • פרסום – לשווק את עצמך בדיגיטל, ב-offline, שלטי חוצות, רדיו או טלוויזיה
  • יחצ – לשתף פעולה עם גורמים מצד שלישי על מנת לקדם את המוצר או המותג
  • קידום מכירות – הורדת מחירים, מבצעים שווים וכו'
שיווק בעולם העתיק, אי אפשר באמת היה לדעת למי מגיע הפרסום שלך מהו שיווק דיגיטלי?

מודל 5W’s

עם השנים התפתחו המון מודלים שונים של: כיצד נשווק את העסק או המוצר שלנו, לדעתי, אחת מהטובות מבניהן, כזאת שגם מתחילים בתחום יוכלו להבין, היא שיטת ה-5W’s.

להלן המודל:

  • Why - למה
    מהי הסיבה שבסופו של דבר יתעניין הלקוח שלנו במוצר או השירותים שלנו.
  • What - מה
    הבסיס המהותי של מהו המוצר או המותג אותו אנחנו רוצים לשווק ולפרסם.
  • Who – מי
    תמיד צריך לדעת מי יהיה קהל היעד שלנו, במידה ויהיו קיימים כמה קהלים שונים, נצטרך (ככל הנראה) לפנות אל כל אחד בצורה שונה.
  • When - מתי
    מתי נפנה אל הלקוח שלנו, באיזה רגע הוא ירצה לשמוע יותר על המוצר שלנו ומתי פחות.
  • Where - איפה
    איפה נפגוש את קהל היעד שלנו. האם זה יהיה בפייסבוק, גוגל, אינסטגרם או פלטפורמה אחרת? או שבכלל נפנה אליו בקמפיין אופליין (מחוץ לתחום הדיגיטל).
5 המרכיבים החשובים להבנת עולם השיווק

מהו שיווק דיגיטלי?

הסברתי כבר מהו באופן כללי שיווק, מדוע הוא חשוב, מה הן היתרונות שלו וכיצד נראים אחד משלדי האסטרטגיה הבסיסים ביותר שלו. בשנים האחרונות התחום עבר מהפך, אחת הסיבות הן השימוש המוגבר באמצעיים הדיגיטליים, כשהסמארטפון שלנו הוא אחד מהמובילים שלהם. סתם לדוגמה, כיום משתמש ממוצע גולש בפייסבוק כ-6 שעות ביום.

בזכות השימוש שהולך ומתגבר בדיגיטל בשנים האחרונות, המון חברות החליטו לנצל זאת ולהעלות הילוך בכל מה שקשור לעולם הזה (שיווק באינטרנט). כיום, כל פלטפורמה אינטרנטית מצליחה (פייסבוק, גוגל וכו') משתמשת בנכס שלה על מנת להכניס שטחי פרסום (ששווים להם המון כסף).

כיצד רואים זאת?

כל פעם שאתם נתקלים במודעת פייסבוק, כשרשום “Sponsored” לידה – זה אומר ששילמו לפייסבוק על מנת שהיא תופיע שם. חיפשתם מונח או פריט מסוים בגוגל? בתוצאות הראשונות (ברוב המקרים, תלוי בשעות היום) תופיע המילה Ad, זה אומר שאותה חברה שילמה לגוגל בשביל להופיע שם. כמובן שתופעה זאת קיימת עוד בפלטפורמות אחרות, כמו אינסטגרם, לינקדין וכו'.

אם אתה שם, אתה לא קיים

בימים אלה, הגענו למצב, שכמעט כל בית עסק, מותג או כל דבר אחר, מחוייב להופיע ברשתות החברתיות, כיום, פרסום ב-offline (שלטי חוצות, טלוויזיה, רדיו, עלונים וכו') ממש לא מספיק, על מנת באמת לחדור לתודעה ולהצליח לפרסם, צריך להתרחב לפרסום בעולמות הדיגיטל.

כולם עוברים לדיגיטל היום

איך זה עובד בפועל?

יש המון דרכים שונות כיצד מותג או בית עסק מסוים מחליט לפרסם את עצמו, במידה ומדובר בבית עסק יחסית מוכר ועם הכנסות מבוססות, הוא יפנה אל משרד פרסום/דיגיטל (או כל אחד בנפרד וכל אחד מהמשרדים יתעסק בנישה שלו) ויבקש שהם יטפלו בכל מה שקשור לעיצוב גרפי, כתיבה, פרסום, PPC וכו'.

אופציה שנייה היא לפנות אל מספר עצמאיים (פרילנסרים) בנפרד ובכך לכסות את כל מה שקשור לפרסום, למשל, לקחת מנהל דיגיטל בנפרד, כותב תוכן/ קופירייטר ומעצב גרפי.

האופציה האחרונה היא, היא לתפעל הכל תחת זרועות המותג, זאת אומרת, לעבוד In-house, זאת אומרת, שארגון יחליט להעסיק בעצמו את אנשי הדיגיטל, כותבי התוכן, המעצבים הגרפיים ואפילו את המתכנתים. וכך הכל עובד תחת אותו מקום.

מהי השיטה הטובה ביותר? ובכן, זוהי שאלה קשה, שלדעתי אין לה באמת תשובה, הכל בהתאם לצורך של אותם אנשים, לאחרונה, המון אנשים עם בית עסק יחסית קטן, יעדיפו לפרסם את העסק שלהם בעצמם (כאלה שעשו קורס PPC לדוגמה).

11 מושגים שכל אחד חייב להכיר בדיגיטל

בעולם הדיגיטל יש המון מושגים שונים וחשובים, כאלה שנאמרים ונזרקים בכל קבוצת פייסבוק שקשורה לניהול דיגיטל או כאלה שסתם שאפשר לשמוע במהלך היום יום במשרדי פרסום ודיגיטל. כל מנהל דיגיטל חייב להכיר את המושגים הבאים, אלו רק מעט מהם:

  • SEO – Searching Engine Optimization – קידום אתרים, את גוגל כולם מכירים, ככל שמקדם האתר עובד יותר על ה-SEO, כך האתר שלו יופיע יותר קרוב לראש רשימת החיפוש בו (ולפיכך יותר אנשים יקליקו ויכנסו אליו).
  • קידום ממומן – כל פעם שמפרסם משתמש במערכת הפרסומית של פייסבוק, גוגל, אינסטגרם או כל פלטפורמה אחרת.
  • PPC – Pay per Click – מנגנון בו משלמים נטו על הקלקה של הלקוח על הפרסומת שלנו (או כניסה לאתר אם זה בגוגל).
  • CTR – Click-Through Rate – אחוז ההקלקה על מודעות (למשל, אם מתוך 100 מודעות שנחשפו לגולשים, 80 איש הקליקו, זה אומר שאנחנו עומד על CTR של 0.8)
  • CPA – Cost per Acquisition – מנגנון תשלום עבור כל פעולה שהגולש יבצע.
  • CPC – Cost per Click - מודל תשלום עבור כל הקלקה שגולש מבצע. בדרך כלל למעבר לעמוד נחיתה או לאתר.

Engagement – כל פעולה שהגולש יבצע בפייסבוק/ אינסטגרם מבצע עם פוסט או מודעה, זה יכול להתבטא כתגובה, לייק או שיתוף.

  • Conversion –המרה, הפעולה שרצית שהלקוח יבצע. זה יכול להיות כניסה לאתר, השארת פרטים, קניית מוצר או כל דבר אחר.
  • צביעה – כשגולש נכנס לאתר מסוים, לבעל האתר יש אופציה לצבוע את אותו גולש ולאחר מכן לפרסם לו שוב בפלטפורמות של פייסבוק, אינסטגרם וגוגל.

איך הופכים למנהל דיגיטל?

רבים תוהים אם כדאי לעשות את הדרך הזאת, כל מי שעבר קורס שיווק באינטרנט יודע שהעולם הזה מלא בכל טוב, אבל על מנת להצליח בו, צריך להיות בעל ראש יצירתי, עם המון תשוקה ואהבה לתחום, להיפתח אל נושאים חדשים ולדעת שצריך ללמוד המון דברים חדשים – כל הזמן.

על מנת באמת להתמקצע בתחום הזה כמו שצריך, מומלץ לעבור קורס מקיף ואיכותי, שבו אפשר לקבל את כל ההסברים וההנחיות, מה לעשות ומה לא, על מנת להפוך למוצלח בתחום.

שכר PPC הוא יחסית גבוה ומתגבר בקצב מסחרר עם השנים, ככל שהזמן עובר, יש יותר דרישה עבור המקצוע הזה, לכן גם המשכורות גדלות. אם לך קורס PPC נשמע מרתק, מעניין ומסקרן, אתה בהחלט מוזמן לעשות את הכניסה אליו.

צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה