שיווק דיגיטלי הוא כבר מזמן חלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו ועסק שלא מפרסם ומקדם את עצמו בפלטפורמות השונות הוא כזה שפחות או יותר נידון לכישלון מלכתחילה. ועדיין, כאשר מדובר בעסקים קטנים ובינוניים, זה ברור שאי אפשר להשקיע בכל אפיקי הפרסום ושצריך לבחור בקפידה את האפיקים בהם משקיעים את תקציב הפרסום שלנו.

אחת האפשרויות הפופולריות ביותר היא קידום ממומן בגוגל, קמפיין PPC עם פרסומות שמופיעות לגולשים בזמן שהם מחפשים ביטויים מתחום העיסוק שלנו. ועל אף שהאפשרות הזאת היא הרבה פעמים חכמה ומשתלמת, היא לא מתאימה בכל מצב ובטח לא לכולם. רגע לפני שננסה להבין מתי כדאי להשקיע בקידום בגוגל ומתי לא ואיך נראים קמפיינים מהסוג הזה, בואו ננסה להבין מה זה בכלל אומר PPC.

מה זה PPC?

PPC הן ראשי תיבות של המושג Pay Per Click, כלומר תשלום עבור הקלקה. המושג מתייחס לאחד ממודלי התשלום הנפוצים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי שיש היום, בו אנו משלמים בעצם עבור כל קליק על המודעה שפרסמנו. בגוגל, קידום ממומן במודל הזה מתייחס בעצם למודעות שמופיעות לנו בראש העמודים כשאנו מחפשים ביטויים שונים. אנחנו יכולים לזהות אותם לפי הצורה הייחודית שלהם וגם לפי עוד סימן קטנטן – הכיתוב ״ממומן״ שמופיע לצדן. עסקים בעצם משלמים כדי ליצור מודעות ייחודיות המופיעות ברגע שגולשים מחפשים ביטויים נפוצים הקשורים לתחום שלהם. המודעות מופיעות בראש העמוד (לפני התוצאות האורגניות הראשונות) והתשלום על הפרסום מתבצע בכל פעם שמישהו מקליק על המודעה.

מתי כדאי להשקיע בקמפיין ממומן בגוגל?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, קמפיין ממומן בגוגל הוא לא תמיד הצעד הכי נכון ולפעמים עדיף להשקיע דווקא בערוצים אחרים. מתי כן שווה להשקיע בקידום PPC בגוגל? הנה כמה מצבים כאלו:

עסקים חדשים: ובעיקר כאלו שרוצים ליצור באזז ולמשוך הרבה תנועה לאתר. קידום ממומן בגוגל הוא כלי מצוין למי שרוצה להשיג תוצאות מהירות בזמן קצר.
● משיכת קהל יעד חדש: עסק ותיק שמתחיל להציע שירותים חדשים, יכול להרוויח לא מעט מקמפיין ממומן בגוגל ובדומה לעסק חדש זוהי דרך טובה ליצור תנועה וחשיפה בזמן קצר.
עסקים זמניים/מבצעים לזמן מוגבל: כאשר רוצים לקדם מוצר או שירות לזמן מוגבל, קמפיין ממומן בגוגל זו אפשרות טובה. פשוט יוצרים את הקמפיין וכשמגיעים ליעד אפשר לעצור אותו.
שליטה על מספר הלקוחות: רוב העסקים לא יכולים לקבל כמות בלתי מוגבלת של לקוחות. קמפיין ממומן בגוגל יכול לאפשר לנו שליטה על מספר הלקוחות שמקבלים שירות כשאפשר פשוט לעצור בכל זמן.
קידום דפי נחיתה: רלוונטי למי שלא מעוניין בניהול אתר שלם. הרבה אנשים לא יודעים שאפשר לקדם בגוגל גם דפי נחיתה ולא בהכרח אתרים. עם דף נחיתה טוב וקמפיין עשוי כהלכה אפשר להגיע לתוצאות נפלאות.

איך מנהלים קמפיין PPC בגוגל?

ניהול קמפיינים בגוגל נעשה דרך מערכת הפרסום של גוגל שנקראת Google Ads. תמצאו בה כלים לתכנון מילות מפתח, אפשרות לבחירת חשבונות ניהול (למי שמנהל כמה חשבונות פרסום), כלים מתקדמים של גוגל כמו גוגל שופינג, קידום סרטונים ועוד. התהליך הוא מורכב יחסית וכולל הגדרה של יעדי הקמפיין, בחירת הביטויים אותם נרצה לקדם וכמובן יצירת המודעות שיופיעו לקהל הגולשים. מי שמעוניין להשקיע באפיק הזה ובאופן כללי לקדם את העסק ברשת, לגמרי שווה לשקול את האפשרות של קורס שיווק דיגיטלי ומומלץ שלא לגשת למערכת הפרסום בלי ידע מתאים, מה שכנראה יביא לבזבוז מיותר של כסף. אם אתם רוצים לראות איך זה נראה, פשוט הקלידו ביטוי אקראי שקשור לשירות כלשהו וככל הנראה תראו שלוש מודעות ממומנות שיופיעו לפני תוצאות החיפוש האורגניות.

יתרונות וחסרונות של קידום ממומן בגוגל

כמו כל אפיק שיווק אחר, גם לקמפיין PPC בגוגל יש יתרונות וחסרונות משלו. הנה כמה מהיתרונות של קידום ממומן בגוגל:

● דרך פשוטה יחסית לחשיפה טובה במנוע החיפוש.
● תוצאות מהירות. כלי מצוין למי שמחפש חשיפה מהירה ורוצה לראות תוצאות בזמן קצר, בניגוד לקידום אורגני אשר מצריך השקעה והתמדה במשך שנים כדי להגיע לתוצאות טובות.
● לא חייבים אתר. אפשר לקדם גם דפי נחיתה וזה מצוין למי שרוצה למשל לגייס לידים כאן ועכשיו.
● תשלום פר קליק. משלמים בפועל רק על התוצאות (אבל זה לא אומר שכל מי שיקליק ישאיר ליד/ירכוש את המוצר או השירות).

החיסרון העיקרי, מצד שני הוא העובדה שמדובר במודעות ממומנות, כשהרבה גולשים נמנעים מלכתחילה מהקלקה על מודעות כאלו ובאופן כללי תופסים תוכן ממומן כפחות אותנטי ורלוונטי.
בנוסף, המחירים של קמפיינים ממומנים עלו די הרבה בשנים האחרונות וזה גם משהו שצריך לקחת בחשבון.

בשורה התחתונה? יש כאן אפיק קידום בהחלט טוב במידה והוא אכן מתאים לעסק ולמטרות הקמפיין. אם אתם רוצים להתפרנס מקידום של עסקים אחרים או אפילו לקדם את העסק שלכם, לימודי שיווק דיגיטלי וקידום בגוגל זה הצעד החכם ביותר שתוכלו לעשות וכאן, בהאקריו ה'חממה' למקצועות הייטק והדיגיטל, תוכלו לקבל את כל הכלים להצלחה. רוצים לדעת עוד? צוות המומחים שלנו זמין עבורכם בכל שלב. ניתן ליצור קשר כאן >>

קורסים נוספים בתחום:

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה